Fødevareindustrien skal tilpasse sig South Beach Diet principperne for at forblive rentable.

Ser den store mængde af “low-carb”, kost-venlige versioner af fødevarer, der vises på markedet, man ville sige, at South Beach Diet ikke har påvirket kun folk, der ønsker at blive slank og sund. Selskaber, der deltager i fødevareindustrien har også følt effekterne South Beach Diet: nogle af produkterne i stor efterspørgsel har bragt profit mens salg for high-carbs, kost uvenlig dem faldet drastisk. Ejerne af mange virksomheder har truffet foranstaltninger til at tilpasse deres sortiment af produkter på markedet, behov tilbyder lav-carb versioner af deres produkter.

Nogle pizza ejere har indført i deres menuer low-carb pizza, opfinde nye dej opskrifter: Donatos Pizzeria fra Columbus, Ohio gør en pizza dej af sojaprotein og andre ingredienser, og det siges at være meget velsmagende også. Andre tilbyde bare “pizza i en spand” – ingen dejen overhovedet kun topping ingredienser (Escondido, Californien, Pit Stop Pasta).

Kransediagrammer producenter har oplevet alvorlige ulemper-The New York selskab, Krispy Kreme donuts Inc. har registreret en alvorlig nedgang i salg, formindsket sit kvartalsvis overskud af mere end halvdelen og sænket 17 procent af værdien af dens bestand. Den planlægger en ændring i menu-tilbyder sukker-fri og fedtfattige produkter.

Bagerier er på en knivspids. George Weston Ltd. har stoppet produktionen af en Entenmann bagværk fabrik i Northlake, Illinois ved at skære ned på omkostningerne. Virksomheden producerede bagels, bagværk og andre varer. Flat-brød maker Damaskus bagerier substitueret mel wih korn såsom Hør, soja og tilføjet havre fiber. Sunde sandwich roll-ups med reduceret mængden af kulhydrater resulterede og et højt fiberindhold.

Citrus producenterne indføre low-carb drinks. Florida er den anden verden appelsiner producent efter Brasilien og det meste af produktionen er forvandlet til saft. Med South Beach Diet bogen rådgive folk mod forbrug af appelsinjuice på grund af sin høje fructose niveauer, har den State Department af Citrus, Florida’s 9 milliarder dollar industri, al mulig grund til at være bekymret. Forbruget havde en mærkbar nedgang siden disse kostvaner indgået en kritisk masse. State Department af Citrus forsøger at rette sin markedsføring strategi at overbevise forbrugerne, appelsinjuice kan være kompatible med slankekure og fremhæve dens fordele for sundhed. Indførelsen af low-carb drikkevarer vil forårsage Engros-priserne til at stige.

Selv chips producenter finde en vej ud af “kost situationen”: Jays fødevarer LLC har skabt “Sweet Baby Jays” – chips fremstillet af søde kartofler, som er South Beach diet venlige. Strategisk, rejste de også priserne, som en sund element er et dyrt! Og det lader til, at denne strategi virker!

Kraft Foods Inc. har allerede lavet South Beach Diet venlige produkter og er kommet til en aftale med Dr. Agatston bruge South Beach Diet varemærke til at fremme dem. I 2003, havde Kraft allerede begyndt sin kampagne for at fremme sundere livsstil, tilbyder forbrugerne produkter af lav-kalorie, reduceret carbs.

Øl producenter forsøger hårdt at genvinde det tabte terræn på grund af den kost påstanden om at øl indeholder kulhydrater, dets forbrug fører til “øl brystflæsk”. Vigtigt øl producenter som Anheuser-Busch Inc. sige, at denne teori er unøjagtige og fastholde, at alle øl er “low-carb” at være således egnet til kosten. De har lanceret annoncekampagner opfordrer folk til at “Har en øl med din South Beach Diet”.

På den anden side har virksomheder, der har som business-objekt fjerkræ, kød og fisk handels- og dem, der behandle mejeriprodukter øget deres profit siden sidst:

Det synes, at den amerikanske kylling industri har gavnet mere end oksekød eller svinekød industrier. I toppen af præferencer kommer fjerkræ først, efterfulgt af okse- og svinekød. Salget af oksekød også pralede betydeligt og udvalg af produkterne, der udbydes til salg steg i overensstemmelse hermed.

Fisk industri er bestemt begunstiget af South Beach Diet, men tilsyneladende seafood er venlig over for alle diæter.

En anden boost i salget blev registreret af producenter af “Leende ko” ost, varmt anbefales under kost. Efterspørgslen har nået så langt som for at overgå magt levering.

Low-carb diæter synes at vinde mere og mere jord og deres indflydelse breder sig hurtigere og stærkere end noget andet fødevareindustrien har oplevet og sandsynligvis på lang sigt også. Mad-bevidsthed har fået nye betydninger sammen med magt af førende virksomheder mod succes hvis vedtagelse af de seneste ernæringsmæssige retninger eller mod svigt, hvis ikke svarer til efterspørgslen på markedet.